Movie készítés alapok Legelsõ dolgunk hogy a megszerzett dem-et másoljuk be a Counter-Strike könyvtárba. Egészen oda, ahol a configunk is van. Az egyszerûség kedvéért nevezzük át mondjuk ok.dem-re.Indítsuk el a cs-t. állítsuk a felbontást 640X480-ra majd a konzolba viewdemo ok.dem paranccsal indítsuk el a demot .Nézzük végig és konsolból tudjuk elõre és visszapörgetni.A kiválasztott jelenetnél konsolba írjuk be startmovie ok 30 jelenet végénél, pedig endmovie. Siessünk a Konsole bezárásával, mert ilyenkor a képernyõn látható képet rögzíti a gépünk. Kicsit be fog szaggatni a gép a felvételkor de ez ne zavarjon bennünket. Most a Cs könyvtárunkban keletkezett rengeteg okBmp képünk szépen sorszámmal ellátva. Nyissuk meg a Videomach programot és a felvett Bmp-ket nyissuk meg vele. Nézzük meg melyek a felesleges képkockák, majd töröljük õket a Totalcommanderben. Ezután jön a Bmp bõl avi-vá konvertálás, amit egy igen egyszerû és kis méretû progival a Bmp2avi -val tudunk megoldani. Nyissuk meg vele azokat a bmp-ket amik, egy jelenethez tartoznak.majd az Fps-nél állítsuk be az avi sebességét folyamatos mozgáshoz 24 körüli beállítást, alkalmazzunk, ha ennél lassabbat szeretnénk, tegyük alacsonyabbra, ha gyorsabbat, akkor magasabbra ezt a számot. Tömörítsük be avi-vá. Fontos hogy az opciókból a teljes tömörítetlen képkockává alakítást válasszuk ki. Ez azért is lényeges ugyanis a movienkat csak egyetlen egyszer tömörítsük be, különben a minõsége folyamatosan romlani fog, ha ezt többször tesszük meg. És azért mert a következõ program, amit használni kell csak avi fájlokat fogad Bmp ket nem. Szóval mikor megvan a jelenetrõl a snitt, ami még igen nagy méretû fogjuk a következõ programot a Vegas Videot és megnyitjuk vele a jeleneteket, amik ugye már avi kiterjesztésben vannak. Ezeket szépen ott összerakjuk effekteket rakunk a jelenetek közé, feliratokat, hangot a Movienk alá és szépen betömörítjük. Vegasban a tömörítésnél Wmv9.0 formátumot használjunk. Ehhez persze rendelkeznünk kell 1 ACEmegaCodec-el is a Templaten-nál állítsuk 3Mbps Video-ra többi beállítást, ne piszkáljuk így egy 5 perces moviet betömörít Kb. fél óra alatt. Ezzel kapunk egy jó minõségû ámde mégis aránylag kicsi wmv fájlt. Nagyjából ennyi lenne. A Vegas Videónak nem írom le részletekbe menõen a mûködését, mert szinte magától értetõdik és rövid idõ alatt el, lehet sajátítani a mûködését. De ha valaki estleg elakadna kérdezzen bátran segíteni fogok neki.Kellemes idõtöltést és sok sikert és türelmet kívánok mindazoknak, akik belevágnak movie-juk elkészítésébe. Kislexikon Capture (felvétel): nyersanyag átjátszása vagy felvétele valamilyen külsõ eszközrõl (például kamera, webkamera, képmagnó, tévé-tuner) Diavetítés, bemutató (slide show): állóképek egymás után kivetítése. Forgatókönyv nézet (storyboard view): ebben a nézetben filmünknek egy képes forgatókönyv, az egyes jeleneteknek egy-egy kép felel meg az adott jelenetbõl.
Gumivonal (rubber band): egy adott érték (például hangerõ) idõbeli szabályozására szolgál. Az érték változását jelzõ vonalat bármely ponton föl-le húzhatjuk, ezzel változtatva értéket az adott ponton.
Idõvonlalas nézet (timeline view): ebben a nézetben egy vízszintes "idõvonal" alatt sávok helyezkednek el, amelyek egyes képek, hangok vagy feliratok, effektek idõtartamát jelzik.
Kötegelt átjátszás (batch capture): Egyes programokban lehetõség van arra, hogy listát készítsünk a csatlakoztatott DV eszközön kikeresett szükséges jelenetekrõl. Ezután a program a felhasználó beavatkozása nélkül átjátssza a megfelelõ részeket (ez a mûvelet hosszabb idõt is igénybe vehet).
Marker (könyvjelzõ): egyes képkockák megjelölésére szolgáló eszköz, általában a professzionális programokban található meg.
Renderelés: a végtermék elkészítése.
Time code: egy-egy képkockához rendelt idõinformáció.
Trimmelés: egy-egy jelenet "megvágása", azaz az elejének és a végének a pontos beállítása (a többi rész lenyesése).
|